Atenció, Alerta amb els Contaminants!

data a convenir des de 27/10/2017 fins al 20/06/2018

Exhaurida

Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'aigua (CSIC)

Taller Pràctic

L'objectiu del taller és donar a conèixer conceptes bàsics sobre la contaminació i l'ecotoxicologia, la distribució dels contaminants en el medi ambient, els efectes que poden ocasionar en ell, així com els organismes models utilitzats per estudiar els efectes.

Habitualment la societat no és conscient del problema que genera la contaminació, dels productes que contenen compostos que arriben a l'atmosfera, sols, rius, mars, etc. i que poden provocar efectes als organismes que viuen en ells. A més, és important destacar que a causa de les seves estructures químiques, molts d'aquests compostos no es degraden fàcilment i es dispersen a zones llunyanes afectant éssers vius que estan allunyats de les fonts d'emissió i afectant les generacions futures.

L'investigador plantejarà aquests temes als estudiants fent-los pensar, participar i involucrar-se al món científic, amb la possibilitat de conèixer les instal·lacions d'un centre d'investigació (CSIC-IDAEA) i de com es treballa en un laboratori.

Esquema de l'activitat:

· En sala d'actes: 30 min

- Vídeo introductori sobre la contaminació.

- Qüestionari introductori/dinàmica de preguntes.

- PowerPoint sobre la contaminació i l'ecotoxicologia.

· Taller pràctic: 1 h i 30 min (divisió en 3 grups de 6-8 alumnes, rotant):

- Visita a l'estabulari + exemples d'assajos amb peix zebra (30 min).

- Assajos al laboratori: reaccions químiques (catalasa) (30 min).

- Assajos al laboratori: exemples d'assajos amb Daphnias (30 min).

elisafabregat@ · 06/09/2017 20:32

He fet una sol·licitud d'aquesta activitat per entrar en el sorteig però m'he descuidat de proposar una data. De fet m'és igual però preferiria un dijous del segon trimestre