Així es reciclen els envasos

data a convenir des de 04/10/2017 fins al 23/05/2018

Exhaurida

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Cicle formatiu superior

ACTIVITAT AMB HORARI A CONVENIR: només els DIMECRES a les 10.30 o les 15 hores

Per concretar s'ha d'enviar un correu a activitatsdifusio.etseib@upc.edu

Per fabricar una ampolla d'aigua o refresc de 100g, es necessiten 190g de cru de petroli i una important quantitat d'energia. Aquesta despesa serveix per envasar la beguda durant algunes setmanes, després, es converteix en un objecte inútil que, si no es recicla anirà a parar a un abocador.

Després del rentatge, una de les etapes importants i decisives en el reciclatge d'envasos de plàstic és la separació en famílies químiques dels objectes recollits. Una ampolla de PVC s'assembla molt a una altra de PET, però com químicament són molt diferents, els seus residus no es poden barrejar sense alterar significativament les propietats del material reciclat.

Aquesta activitat de laboratori de Química comprèn la separació i identificació d'una barreja de trossos d'envasos domèstics. Amb ella, els assistents es familiaritzaran amb les propietats d'aquests materials, així com amb els mètodes que s'utilitzen per identificar-los. Els alumnes aportaran ampolles i safates d'envasos alimentaris o perfumeria.

Després de trossejar-los, barrejar-los i rentar-los, procediran a la seva separació en funció de les seves diferents densitats. Posteriorment, identificaran mitjançant proves físiques, la família a la qual pertanyen els plàstics recuperats. Atès que algunes de les proves inclouen l'espectroscòpia infraroja, els assistents tindran l'oportunitat de conèixer de forma directa aquesta tècnica d'identificació.

Es recomana explicar prèviament les nocions bàsiques de tipus de materials, estructura de polímers i fonaments d'espectroscòpia.

Consulteu el document adjunt per a més informació.

Descarregar PDF

pgomez15@ · 26/09/2017 14:59

Bon dia! Som un grup de 30 alumnes del CFGS LABORATORI D'ANÀLISI I CONTROL DE QUALITAT (Família Quimica), i voldria saber si el taller es pot fer pels dos semi-grups (encara que sigués més curt). Moltes gràcies! Pilar Gómez