Tria la teva aventura... científica!

data 05/02/2020       hora de 09:30 a 12:00

Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona)

4t d'ESO

Visita + Demo

L'activitat consisteix en una visita a l'IRB Barcelona i en una experiència gamificada on els estudiants treballaran en equips posant-se en la pell d'uns científics:

Com et sentiries si un dia fossis escollit per investigar una nova teràpia per a curar una malaltia? Com ho faries? Quins experiments escolliries? Ara tens l'oportunitat d'experimentar-ho jugant a aquest joc en què cada pas et dóna l'opció de prendre les teves pròpies decisions... Vine i "tria la teva aventura" científica!

La dinàmica del joc és similar als llibres de tipus "tria la teva aventura" ja que en ciència també hi ha molts camins possibles i el científic ha de triar constantment cap on vol dirigir la seva recerca. També es parlarà de treball en equip, cooperació, pensament crític, etc., aspectes molt importants en recerca (i en qualsevol àmbit!).

Es tractaran conceptes de biologia molecular com ADN, gen, mutació, proteïna, codi genètic, etc. que estaria bé que els alumnes haguessin tractat prèviament a classe.

silviasabate@ · 05/09/2019 20:37

Desitjaria poder fer aquesta activitat per completar el currículum i motivar els alumnes en l'estudi de la ciència