indicadors

Per a millorar EscoLab, és fonamental mantenir un diàleg amb els diferents actors que participen en el programa: professorat, alumnat i personal investigador, i recollir els seus comentaris sobre el programa. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions, duem a terme diverses enquestes al llarg del curs.

Moltes gràcies a tots els que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97 % dels docents repetiria l’experiència i, de manera global, avaluen l’activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 % i el 100 % marquen aquestes dues opcions, segons l’edició).

Els aspectes valorats d’una manera més positiva són els continguts, l’adequació del llenguatge a l’edat i el nombre d’alumnes que participen en cada activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha dut a terme l’activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i els recursos, ha sabut captar l’interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l’assignatura.

Per a més informació, consulteu els resultats de les avaluacions de les edicions 2012-2013 , 2013-2014, 2014-2015 , 2015-2016 , 2016-2017 , 2017-2018 , 2018-2019 , 2019-2020 i 2020-2021

Valoració Global de l'activitat 2022-2023

Valoració global de l'activitat

• Poc Satisfactori
  • Satisfactori
  • Molt Satisfactori
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L’objectiu del treball era aprofundir en el perfil professional i vocacional que tenen, la relació que estableixen amb la resta d’actors (docents, alumnes i organitzadors d’EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i els recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques, així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa a les tasques de divulgació.

L’estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d’EscoLab i l’Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L’equip científic de l’ODC està format per la doctora M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l’assessorament de la doctora Isabel Ruiz Mallén. Pel que fa a la coordinació del projecte, hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d’Educació) i Bruna Espar Gasset (coordinadora d’EscoLab). Properament publicarem els resultats i els podreu consultar en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Com valora EscoLab l'alumnat?

En edicions anteriors l’alumnat ha valorat Escolab de manera força (59%) o molt (39%) satisfactòria. El 90% ha manifestat que han après força o molt i el 98% han dit que havien entès bé els conceptes tractats. Un dels trets més comentats és l’oportunitat d’entrar i veure com es treballa en els autèntics laboratoris dels centres de recerca. Han mostrat, a més, sorpresa per molts aspectes concrets de les investigacions i han valorat molt positivament la participació en els tallers.

Altres estudis d’avaluació
L’any 2014 es va realitzar l’estudi d’avaluació ¿Explicamos o dialogamos? Evaluación de actividades de divulgación científica en directo (EXODI). Aquest estudi, en el qual es van incloure algunes de les activitats d’Escolab, va ser coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB en col·laboració amb Unitats de Comunicació Científica de diverses universitats i centres de recerca, va comptar amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). L’objectiu principal va ser analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica.

Valoració alumnat