indicadors

Per a millorar EscoLab, és fonamental mantenir un diàleg amb els diferents actors que participen en el programa: professorat, alumnat i personal investigador, i recollir els seus comentaris sobre el projecte. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions, hem dut a terme diferents models d’avaluació.

Moltes gràcies a tots els que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97 % dels docents repetiria l’experiència i, de manera global, avaluen l’activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 % i el 100 % marquen aquestes dues opcions, segons l’edició).

Els aspectes valorats d’una manera més positiva són els continguts, l’adequació del llenguatge a l’edat i el nombre d’alumnes que participen en cada activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha dut a terme l’activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i els recursos, ha sabut captar l’interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l’assignatura.

El suggeriment de millora més repetit és intentar augmentar el nombre d’activitats, ja que la majoria s’omplen el mateix dia que s’obre el període d’inscripció, a començament de setembre. Per a més informació, consulteu els resultats de les avaluacions de les edicions 2012-2013 , 2013-2014, 2014-2015 , 2015-2016 , 2016-2017 i 2017-2018

Valoració Global de l'activitat 2017-2018

Valoració global de l'activitat

• Gens satisfactori (1)
  • Poc Satisfactori (7)
  • Satisfactori (20)
  • Molt satisfactori (83)
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L’objectiu del treball era aprofundir en el perfil professional i vocacional que tenen, la relació que estableixen amb la resta d’actors (docents, alumnes i organitzadors d’EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i els recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques, així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa a les tasques de divulgació.

L’estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d’EscoLab i l’Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L’equip científic de l’ODC està format per la doctora M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l’assessorament de la doctora Isabel Ruiz Mallén. Pel que fa a la coordinació del projecte, hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d’Educació) i Bruna Espar Gasset (coordinadora d’EscoLab). Properament publicarem els resultats i els podreu consultar en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Descarregar en PDF

Com valora EscoLab l'alumnat?

La valoració global és força (59%) o molt (39%) satisfactòria. El 90% manifesten que han après força o molt i el 98% diuen que han entès bé els conceptes tractats. Un dels trets més comentats és l’oportunitat d’entrar i veure com es treballa en els autèntics laboratoris dels centres de recerca. Mostren, a més, sorpresa per molts aspectes concrets de les investigacions i valoren molt positivament la participació en els tallers.

Altres estudis d’avaluació
L’any 2014 es va realitzar l’estudi d’avaluació ¿Explicamos o dialogamos? Evaluación de actividades de divulgación científica en directo (EXODI). Aquest estudi, en el qual es van incloure algunes de les activitats d’Escolab, va ser coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB en col·laboració amb Unitats de Comunicació Científica de diverses universitats i centres de recerca, va comptar amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). L’objectiu principal va ser analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica.

lsegura@ · 16/09/2018 12:49 · Releacionada amb l'activitat "Els gens que ens mengem"

És un tema molt interessant per als alumnes de batxillerat. Com que som de Cerdanyola els alumnes ho tenen molt avinent per poder venir i així ampliar coneixements d'una manera diferent.

cgraci2@ · 14/09/2018 11:13 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Crec que seria interessant ja que els nostres alumnes estudien Fabricació de productes farmacèutics, bioctenològics

elopez@ · 13/09/2018 09:22 · Releacionada amb l'activitat "El món de la investigació en biotecnologia (Joc de rol)"

Crec que ens seria molt útil perquè els alumnes siguin conscient del personal que hi treballa a un laboratori i com han de col·laborar entre ells.

pabraham@ · 13/09/2018 08:26 · Releacionada amb l'activitat "Un robot a casa meva!"

Bon dia

Nosaltres no podem afegir horaris ni fer modificacions atès que encara no hem rebut les propostes. Els recomano tornar a fer la petició. Gràcies

aescurr2@ · 12/09/2018 22:38 · Releacionada amb l'activitat "Reconstruïm el clima i el relleu del passat"

Hi ha alguna manera d'apuntar-nos al sorteig amb els dos grups de 4t d'ESO de geologia? son dos grups de 17. Gràcies