indicadors

Per a millorar EscoLab, és fonamental mantenir un diàleg amb els diferents actors que participen en el programa: professorat, alumnat i personal investigador, i recollir els seus comentaris sobre el projecte. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions, hem dut a terme diferents models d’avaluació.

Moltes gràcies a tots els que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97 % dels docents repetiria l’experiència i, de manera global, avaluen l’activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 % i el 100 % marquen aquestes dues opcions, segons l’edició).

Els aspectes valorats d’una manera més positiva són els continguts, l’adequació del llenguatge a l’edat i el nombre d’alumnes que participen en cada activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha dut a terme l’activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i els recursos, ha sabut captar l’interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l’assignatura.

El suggeriment de millora més repetit és intentar augmentar el nombre d’activitats, ja que la majoria s’omplen el mateix dia que s’obre el període d’inscripció, a començament de setembre. Per a més informació, consulteu els resultats de les avaluacions de les edicions 2012-2013 , 2013-2014, 2014-2015 , 2015-2016 , 2016-2017 i 2017-2018

Valoració Global de l'activitat 2017-2018

Valoració global de l'activitat

• Gens satisfactori (1)
  • Poc Satisfactori (7)
  • Satisfactori (20)
  • Molt satisfactori (83)
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L’objectiu del treball era aprofundir en el perfil professional i vocacional que tenen, la relació que estableixen amb la resta d’actors (docents, alumnes i organitzadors d’EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i els recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques, així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa a les tasques de divulgació.

L’estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d’EscoLab i l’Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L’equip científic de l’ODC està format per la doctora M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l’assessorament de la doctora Isabel Ruiz Mallén. Pel que fa a la coordinació del projecte, hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d’Educació) i Bruna Espar Gasset (coordinadora d’EscoLab). Properament publicarem els resultats i els podreu consultar en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Descarregar en PDF

Com valora EscoLab l'alumnat?

La valoració global és força (59%) o molt (39%) satisfactòria. El 90% manifesten que han après força o molt i el 98% diuen que han entès bé els conceptes tractats. Un dels trets més comentats és l’oportunitat d’entrar i veure com es treballa en els autèntics laboratoris dels centres de recerca. Mostren, a més, sorpresa per molts aspectes concrets de les investigacions i valoren molt positivament la participació en els tallers.

Altres estudis d’avaluació
L’any 2014 es va realitzar l’estudi d’avaluació ¿Explicamos o dialogamos? Evaluación de actividades de divulgación científica en directo (EXODI). Aquest estudi, en el qual es van incloure algunes de les activitats d’Escolab, va ser coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB en col·laboració amb Unitats de Comunicació Científica de diverses universitats i centres de recerca, va comptar amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). L’objectiu principal va ser analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica.

stolosa@ · 13/01/2019 16:18

Hola, bona tarda. Tenim reservada una visita (ICO) el 13/2 de 10 a 12:30h. Finalemnt no podrem assitir a la visita que tenim reservada ja que és el dia de les proves de competència a 4t ESO. Podeu anular la visita? Gràcies Dades: Escola Verge de la Salut (Sant Feliu de Llobregat)

jordicabestany@ · 11/12/2018 11:08 · Releacionada amb l'activitat "De quina espècie és?"

hola, Montse!

njimenez@ · 20/11/2018 12:21 · Releacionada amb l'activitat "Aplicació de tecnologies de la informació Geospacial"

Sóc la Natàlia Jiménez, professora de Ciències de la Terra del Col·legi Sant Miquel (Barcelona). Ha sorgit un problema de cara a la visita que tenia concertada pel dijous 25 d'Abril: resulta que no m'havia adonat que aquell mateix dia els alumnes tenen una altra sortida d'una altra assignatura, així que no podríem venir. Seria possible canviar el dia de la visita al dijous 2 de Maig? En cas que no pogués ser, com aniria llavors el dijous 11 d'Abril o el dimecres 24 d'Abril? Espero la teva resposta. Moltes gràcies i perdona per les molèsties.

pramirez@ · 19/11/2018 17:45 · Releacionada amb l'activitat "ScratchRoom"

Sóc un professor de 2on d'aplicacions multiplataforma, m'agradara saber si es podria realitzar aquesta activitat sobre el febrer del 2019 ja que és la nostra setmana d'activitats d'orientació laboral

dvirgili@ · 24/10/2018 15:15 · Releacionada amb l'activitat "Si les societats estan vives, es mouen"

Bon dia, Hem reservat l'activitat (Escola Sant Gregori), però vaig introduir una proposta de data que no estava dins del rang proposat. M'agradaria corregir-la i passar-la al 14 de gener, si és possible. No he pogut contactar amb el Centre d'Estudis de Moviments Socials via la UPF. Gràcies,