Escolab

indicadors

Per a millorar EscoLab, és fonamental mantenir un diàleg amb els diferents actors que participen en el programa: professorat, alumnat i personal investigador, i recollir els seus comentaris sobre el projecte. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions, hem dut a terme diferents models d’avaluació.

Moltes gràcies a tots els que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97 % dels docents repetiria l’experiència i, de manera global, avaluen l’activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 % i el 100 % marquen aquestes dues opcions, segons l’edició).

Els aspectes valorats d’una manera més positiva són els continguts, l’adequació del llenguatge a l’edat i el nombre d’alumnes que participen en cada activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha dut a terme l’activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i els recursos, ha sabut captar l’interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l’assignatura.

El suggeriment de millora més repetit és intentar augmentar el nombre d’activitats, ja que la majoria s’omplen el mateix dia que s’obre el període d’inscripció, a començament de setembre. Per a més informació, consulteu els resultats de les avaluacions de les edicions 2012-2013 , 2013-2014, 2014-2015 , 2015-2016 , 2016-2017 i 2017-2018

Valoració Global de l'activitat 2017-2018

Valoració global de l'activitat


  • Gens satisfactori (1)
  • Poc Satisfactori (7)
  • Satisfactori (20)
  • Molt satisfactori (83)
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L’objectiu del treball era aprofundir en el perfil professional i vocacional que tenen, la relació que estableixen amb la resta d’actors (docents, alumnes i organitzadors d’EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i els recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques, així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa a les tasques de divulgació.

L’estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d’EscoLab i l’Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L’equip científic de l’ODC està format per la doctora M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l’assessorament de la doctora Isabel Ruiz Mallén. Pel que fa a la coordinació del projecte, hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d’Educació) i Bruna Espar Gasset (coordinadora d’EscoLab). Properament publicarem els resultats i els podreu consultar en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Avaluació investigadors


 

Descarregar en PDF

Com valora EscoLab l'alumnat?

La valoració global és força (59%) o molt (39%) satisfactòria. El 90% manifesten que han après força o molt i el 98% diuen que han entès bé els conceptes tractats. Un dels trets més comentats és l’oportunitat d’entrar i veure com es treballa en els autèntics laboratoris dels centres de recerca. Mostren, a més, sorpresa per molts aspectes concrets de les investigacions i valoren molt positivament la participació en els tallers.

Altres estudis d’avaluació
L’any 2014 es va realitzar l’estudi d’avaluació ¿Explicamos o dialogamos? Evaluación de actividades de divulgación científica en directo (EXODI). Aquest estudi, en el qual es van incloure algunes de les activitats d’Escolab, va ser coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB en col·laboració amb Unitats de Comunicació Científica de diverses universitats i centres de recerca, va comptar amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). L’objectiu principal va ser analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica.


Últims comentaris

edutto@ · 01/04/2019 10:58 · Releacionada amb l'activitat "Jornada de màrqueting per a batxillerat"

Hola, sóc professora del CE DOLMEN, Hospitalet. NO PODREM ASSISTIR a la següent activitat que havíem reservat : Jornada de màrqueting per a batxillerat data 17/04/2019 hora de 09:00 a 13:00 Centres Universitaris del TecnoCampus (Mataró). Adscrits a la UPF Preguem prenguin nota i confirmin la recepció de l'avís. Gràcies!

escolab@ · 22/02/2019 16:26

Benvolguda nuria.rubio@, tal i com s'indica en la darrera frase del mail d'avís d'alliberament de places: "Si tardeu en sol·licitar la reserva, és possible que un altre usuari ho faci abans que vosaltres". Si l'activitat surt amb el signe + en vermell, és que ja ha estat reservada per una altra escola abans. En aquests moments, les llistes d'espera són molt llargues i s'ha d'anar ràpid a fer la reserva. Salutacions i sort a la propera.

nuria.rubio@ · 22/02/2019 15:50

Bona tarda, acabo de rebre aquest missatge, però he mirat totes les dates i em posa que estan exhaurides, quin és le dia alliberat? CTIVITAT Recerca i càncer: saps què fa un investigador per lluitar contra els tumors? Éreu a la llista d'espera i en aquests moments l'activitat ha passat a tenir places disponibles! Si encara voleu apuntar-vos-hi, heu d'anar al web d'EscoLab i sol·licitar la reserva. L'avís s'ha enviat a tots aquells usuaris que eren a la llista d'espera de l'activitat mencionada. Si tardeu en sol·licitar la reserva, és possible que un altre usuari ho faci abans que vosaltres.

eac2222@ · 18/02/2019 15:21

A nosaltres també ens ha passat que hem rebut la informació de la inscripció quan la majoria de xerrades ja estaven exhaurides. Fa uns mesos ens vam posar en contacte i ens van assegurar que rebriem la informació així que la tinguessin. Sap greu.

mmarti37@ · 18/02/2019 10:43 · Releacionada amb l'activitat "El cervell humà"

Bon dia, cada curs sol·licitem alguna activitat en la setmana del cervell. Tenim 3 grups de 1r d'ESO i si quedés alguna vacant no sé si seria possible marcar 3 xerrades en 2 dies. Moltes gràcies Mireia Martínez Tomé (directora institut Jaume Balmes)

+ Veure més comentaris