Vés a ajuntament.barcelona.cat
L’espai de trobada amb la gestió de la ciutat
L’espai de trobada amb la gestió de la ciutat
Aquí trobareu recursos educatius per complementar les visites d'EscoLab
Col·lecció de vídeos Escolab Meets
Dossier_SORTIM_DEL_BIG_BANG.pdf de 1056.4Kb
SORTIM DEL BIG BANG I RECONSTRUÏM L’UNIVERS! Visita a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE). Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 4rt ESO.
Dossier_STOP_METASTASI.pdf de 329.67Kb
STOP METÀSTASI! Visita a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i Taller de Mecanobiologia. Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 1r-2n batxillerat.
Dossier_CHALLENGE_NANO.pdf de 340.03Kb
CHALLENGE NANO. Visita a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics de la UB. Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 3r ESO.
Dossier_LA_VIDA_A_TRAVÉS_DEL_MICROSCOPI.pdf de 2835.39Kb
LA VIDA A TRAVÉS DEL MICROSCOPI. Visita a les unitats de Microscòpia Òptica Avançada i Microscòpia Electrònica del Campus de Medicina - Clínic dels CCiT-UB. Guia didàctica per al professorat. Nivell batxillerat.
Dossier_RESISTENCIA_BACTERIANA.pdf de 1381.59Kb
RESISTÈNCIA BACTERIANA: L’AMENAÇA FANTASMA. Visita a l’Institut de Salut Global Barcelona (ISGlobal). Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per treballar a l'aula. Nivells 4tESO i 1r Batxillerat.
Col·lecció de vídeos Escolab Meets
Idees guanyadores del Concurs «Tenim una idea!»
Idees finalistes del Concurs «Tenim una idea!»
Categoria 1r i 2n d’ESO:Si heu fet algun d’aquests tallers, els reptes us poden ajudar a tenir idees de recerca:
Taller | Repte |
Coneixes els riscos per a la salut humana de la contaminació ambiental? (ISGlobal) |
Com podríem reduir la contaminació atmosfèrica de la ciutat? |
Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma! (ISGlobal) |
Com podríem evitar la resistència antimicrobiana? |
La medicina del futur. (Institut de Bioenginyeria de Catalunya-IBEC) |
Crea el teu medicament. Tria una malaltia. Com obtindries el fàrmac. Quina seria la diana terapèutica o l’òrgan on actuaria. La via d’administració, etc. |
Aplicacions d'enginyeries TIC. (Escola Superior Politècnica-UPF) |
Tindran cara i emocions els agents/assistents virtuals amb els quals conversarem en el futur? Com impactarà això en el nostre dia a dia? |
Aplicacions d'enginyeria biomèdica. (Escola Superior Politècnica-UPF) |
Com milloraries l'eficiència energètica dels microestimuladors sense fils implantables? |
Esta guía pretende ser una herramienta para los procesos de evaluación del personal investigador en los que se considere oportuno tener en cuenta, como méritos evaluables, el trabajo desarrollado en el ámbito de la divulgación científica.
Guía de valoración de la actividad de divulgación científica del personal académico e investigador
Elaborada por el Grupo de Trabajo de Divulgación y Cultura Científica de Crue–I+D+i (Red Divulga), en colaboración con la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).
Esta guía básica para la evaluación de proyectos de cultura científica, editada por FECYT, busca facilitar a los responsables de proyectos financiados por la Fundación su evaluación y mejora. Se trata de un compendio de manuales de consulta con recursos para definir la estrategia de evaluación, diseñar los planes de evaluación y proponer instrumentos para este objetivo.
Guía básica para la evaluación de proyectos de cultura científica de FECYT
La guía ha sido coordinada por FECYT y desarrollada por el Centre de Recerca per a l’Educació Científica y Matemàtica (CRECIM) de la UAB.
Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. María Isabel Hernández y Digna Couso. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM). Universitat Autònoma de Barcelona. FECYT.