L' espectroscopia Raman per identificar falsificacions

data a convenir des de 13/11/2023 fins al 29/03/2024

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona ETSETB - UPC Telecos

Visita + Demo

Anàlisi no destructiu de pigments amb Espectroscopia Raman

En aquesta sessió es realitzarà una introducció bàsica al tema, es mostrarà l’equipament del laboratori d’investigació del Grup de Comunicacions Òptiques del Departament de Teoria de Senyal i Comunicacions de la UPC i quina és la utilització dels aparells a base de demostracions reals amb pigments.

Aquesta tècnica s’ha demostrat molt exitosa en la identificació de falsificacions d’obres d’art, la datació de les obres i la identificació de l’autoria.

La data i hora de l'activitat és a convenir, en la franja del 13 de novembre fins al 29 de març, en horari de matí (no en dilluns).

Les persones interessades poden contactar directament amb el professor Sergio Ruiz Moreno: 607 69 66 82