Comunicacions ràdio per a nano-xarxes i les seves aplicacions: Assolint els límits fonamentals

data a convenir des de 22/01/2024 fins al 12/02/2024

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona ETSETB - UPC Telecos

Visita + Xerrada

Nous materials com el grafè permeten la miniaturització d'antenes fins al punt de possibilitar comunicacions de ràdio en xarxes d'escala nanomètrica, donant lloc a aplicacions que es podrien qualificar de ciència-ficció.

En aquesta activitat tractarem els reptes que suposa el disseny d'aquests sistemes de comunicació, així com les seves aplicacions, sigui dins d'un xip multiprocessador, dins d'un ordinador quàntic a temperatures de 270 graus negatius, o coordinant eixams de nano-drons dins del cos humà per atacar cèl·lules tumorals.

Xerrada interactiva, preferentment presencial.

El nombre d'assistents per sessió és de 20 alumnes.

Data i hora a convenir entre el període comprès del 16 de gener al 15 de febrer de 2023. De 12 h a 14 h.