Els drons en riscos geològics

data a convenir des de 22/01/2024 fins al 28/03/2024

Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (UPC)

Visita + Demo

Models 3D i reducció de riscos, és possible?

Les inundacions i els moviments de vessants naturals, com esllavissades i despreniments, són els riscos geològics de major impacte econòmic i social a Catalunya (i a gran part del món, on el vulcanisme o la sismicitat no juguen un paper rellevant).

Els drons són una nova eina que ens permet obtenir models 3D de gran alta resolució del terreny en zones perilloses, millorant la qualitat de les dades i reduint el risc per als que ens dediquem als riscos geològics.

Mostrarem algunes de les metodologies que utilitzem d'ençà que es programa el vol autònom del dron i la presa de fotografies. També ensenyarem la generació del model 3D i com treballem les dades per exemple per:

• identificar masses rocoses inestables i fer-ne estudis d'estabilitat
  • realitzar seguiments per entendre com es comporta una esllavissada
  • utilitzar models de molt alta resolució del terreny per realitzar simulacions d'inundacions i poder dissenyar mesures de mitigació del risc.

L'activitat tindrà una durada d'una hora i mitja aproximadament, durant el matí.

La data de l'activitat es concretarà durant el segon trimestre de curs entre el centre de secundària i l'Escola de Camins.