Aplicacions de la simulació per ordinador a l'enginyeria

data a convenir des de 22/01/2024 fins al 28/03/2024

Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (UPC)

Xerrada

Xerrada en què es presentaran els avenços realitzats a l'Escola de Camins - UPC en matèria de simulació per ordinador per a projectes d'enginyeria.

La simulació, avui en dia, és una eina indispensable per al disseny en enginyeria i permet fer prediccions en àmbits molt variats.

Veurem exemples i aplicacions relacionats amb la simulació de tsunamis, desplaçaments de terres, disseny de presses, així com simulacions en biomedicina i aplicacions en la salut, simulacions ambientals per a l'optimització del funcionament de telescopis astronòmics, aerodinàmica de vehicles i altres aplicacions industrials.

El taller té una durada d'entre una hora i hora i mitja, durant el matí.

La data de l'activitat es concretarà durant el segon trimestre de curs entre el centre de secundària i l'Escola de Camins.