Aplicacions de la impressió 3D

data a convenir des de 05/10/2023 fins al 14/06/2024

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

4t d'ESO

Taller Pràctic

Dates i horaris a convenir: d'octubre de 2023 a juny de 2024, dijous o divendres de 10:30 a 12 h, segons disponibilitat del professorat.

En aquest taller s’explica, en primer lloc, la tecnologia d’obtenció de peces per FDM (fusió per modelatge fos), fent èmfasi en les diferents parts de la màquina i la seva funció.

Posteriorment, es parla breument dels tipus de filaments que es poden emprar, no només els de materials plàstics, sinó també els que porten càrregues ceràmiques, metàl·liques, etc.

Posteriorment, s’expliquen dues aplicacions concretes de la impressió 3D: la fabricació de peces de l’àmbit industrial, per exemple components mecànics, i la fabricació de peces del sector mèdic, com ara els models quirúrgics o les pròtesis. Es tracta d’una sessió explicativa amb demostracions pràctiques.

Professora responsable: Irene Buj, del Departament d'Enginyeria Mecànica.

Més informació: activitatsdifusio.etseib@upc.edu