Periodistes científics

Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

1r d'ESO

Visita + Demo

Què és i a qui va adreçada?

És una activitat adreçada a infants de segon cicle de primària (4t i 5è primària) amb edats compreses entre els 9 i els 11 anys, que pretén ser tota una experiència on l’alumnat pugui escoltar, preguntar, veure i experimentar.

L’activitat ha estat dissenyada per dur-la a terme amb la col·laboració de personal investigador de tots els centres del PRBB, així com alguns dels seus serveis científico-tècnics.

Objectius de l’activitat

• Apropar el món de la ciència de forma didàctica a l’alumnat.
  • Propiciar el pensament i la curiositat envers la tasca científica a través de la confecció de preguntes.
  • Explica l’ús i importància dels models d’experimentació animal en la recerca biomèdica.
  • Presentar de forma senzilla conceptes científics: cèl·lula, genètica, seqüenciar...
  • Estimular possibles vocacions futures.

Què s’hi fa?

Treball previ a l’escola: Disseny i elaboració de les preguntes a fer a la persona entrevistada. Màxim 20 preguntes.

Taller al PRBB (2 grups de 25 alumnes aprox., 50 alumnes en total)

• 10.00 h Recollida i benvinguda
  • 10.10 h (10 minuts) Presentació 1a part: Què és el PRBB?
  • 10.20 h (40 minuts màxim) Entrevista: Periodistes científics
  • 11.00 h Final entrevista
  • 11.00 a 11.10h -Temps de descans / Divisió de grups (25 i 25)
  • 11.15h -12.00h (45 minuts)

Grup A: Vesteix-te com un científic i mira pel microscopi: mostres de peix zebra en diferents estats de desenvolupament i explicació per part de la responsable d’aquàtics del PRBB.

Grup B: Visita edifici / visita a un servei

• 12.00h a 12.45h (45 minuts)

Grup A: Visita edifici / visita a un servei

Grup B: Vesteix-te com un científic i mira pel microscopi: mostres de peix zebra en diferents estats de desenvolupament i explicació per part de la responsable d’aquàtics del PRBB.

• 12.45h Trobada a la sala + enquesta + foto de grup
  • 13.00h Comiat

Treball posterior a l’escola:

• L'alumnat treballa les respostes obtingudes i les passa a net i les analitza.
  • L'alumnat  té l’opció de presentar en forma de dibuix el que ha experimentat durant el taller.
  • Opcionalment, es poden realitzar les activitats de la caixa pedagògica proporcionada durant la visita.

Informació complementària:

• VIDEO PRESENTACIÓ: https://www.youtube.com/watch?v=B3ho4bPDhiY