Setmana del Cervell 2024 | Com tractar malalties com l'epilèpsia usant medicaments que s'activen amb llum?

data 15/03/2024       hora de 11:00 a 12:00

Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)

Totes les edats

Imagina petits implants emissors de llum, com ports de llum en miniatura, que poden revolucionar els tractaments mèdics. Aquests implants, guiats per nanocristalls, funcionen com a fonts de llum dins del nostre cos. Quan s'exposen localment a llum infraroja invisible (des de l'exterior del nostre cos), emeten llum en l'espectre visible, convertint-se en una forma única de proporcionar efectes terapèutics precisament on es necessiten.

Ara, imagina't combinar aquests implants luminescents amb medicaments especials que s'activen amb llum, actuant com a interruptors de llum personalitzats per al nostre sistema nerviós.

En aquesta xerrada aprendràs sobre fotofàrmacs i com poden tractar problemes del cervell i del sistema nerviós. I veuràs com la combinació “implants emissors de llum - medicaments controlats per llum” obre noves possibilitats per reduir el dolor i les crisis epilèptiques en regions localitzades del sistema nerviós.

NOTA: Aquesta activitat té dues parts, una realitzada per la investigadora Galyna Malieieva (en castellà) i l'altra realitzada per la investigadora Ekin Opar (en anglès).

Descarregar PDF