Cerrar

Setmana del Cervell 2023: Viatge en el temps per descobrir els misteris del cervell


fecha 13/03/2023       hora de 08:00 a 17:00

Disponible


Institut de Recerca Sant Joan de Déu

Plazas: 30 alumnos máximos
Nivel:
4t d'ESO
1r de Batxillerat
2n de Batxillerat



  • Escolab

A través d'un viatge en el temps, l'alumnat haurà de posar-se a la pell dels humans que van viure diferents etapes històriques. Des de l'antiga Grècia fins a l'actualitat, l'alumnat tractarà de respondre les preguntes: “Com funciona el cervell?”, “Com i per què percebem les coses i som conscients de nosaltres mateixos?”. 

Al llarg d'aquest joc interactiu anirem presentant les evidències que els nostres avantpassats tenien disponibles a cada etapa.

A partir d'aquestes evidències, l'alumnat anirà formant les seves pròpies hipòtesis de com funciona el cervell i desmentint-les (o no) amb noves evidències, tal com funciona el mètode científic. 

Un cop arribats a l'etapa actual, explicarem breument les tècniques de neuroimatge més conegudes i utilitzades avui dia, que ens permeten continuar avançant per poder arribar a respondre les qüestions que presentarem al començament de la xerrada.

Finalment, acabarem centrant-nos en una, l'electroencefalografia (EEG), ja que és totalment innòcua i no invasiva. Utilitzant un EEG de joguina, que únicament utilitza una cinta amb dos botons de metall a manera d'elèctrodes, ensenyarem en directe les ones cerebrals d'alguns/es alumnes que hi vulguin participar.

Al final de la xerrada, els i les alumnes tindran una idea sòlida de com funciona el cervell, ja que l'hauran format per si mateixos i hauran pogut veure com la tècnica de l'EEG, molt utilitzada en neurociència, mostra i interpreta els senyals del cervell. A més, entendran com funciona el mètode científic i què volia transmetre Newton amb la famosa frase: “Si he arribat a veure més lluny que altres és perquè vaig pujar a coll de gegants”.

 

La xerrada calculem que durarà 1 hora i anirà a càrrec de les investigadores: Martina Trisia Cinca-Tomás i Raquel Aparicio Terrés, Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona i Institut de Recerca Sant Joan de Déu.


Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.



Comparte!