La bona enginyeria, genera valor? Els valors, generen bona enginyeria?

fecha a convenir desde 02/10/2023 hasta el 21/06/2024

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Charla

Dates i horaris a convenir d'octubre 2023 a juny 2024.

Per a María Jesús Prieto Laffargue, primera dona que presidí la World Federation of Engineering Organisations (institució rere de la qual hi ha trenta milions d'enginyers en el món), "enginyeria" és "fer bé coses útils". La bona enginyeria genera, doncs, valor.

Servir als valors de la bellesa, de la justícia, de la llibertat i de la veritat mou a tota persona, també a l'enginyer, a tenir més clar, per una banda, que vol dir això de "fer bé" i, per altre, quines són les "coses útils". Els valors generen, doncs, una bona enginyeria.

Parlarem de valors conversant sobre enginyeria i pensarem en enginyeria tot discorrent sobre valors.

Els diàlegs i les reflexions s'ajustaran a la franja d'edat dels assistents. Fora oportú que el tutor demanés als seus estudiants que, abans d'acudir a l'activitat, pensessin en unes quantes possibles "definicions" d'enginyeria o d'enginyer, i que fessin quelcom similar quant a la paraula "valors".

Professor responsable: Jaume FabregatDepartament de Matemàtiques.

Més informació: activitatsdifusio.etseib@upc.edu