La DefeNsA de les plantes

fecha 27/02/2024       hora de 09:00 a 13:00

Agotada

Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG)

Plazas: 20 alumnos máximos
Nivel:

Taller Práctico

Del 22 al 28 de febrer del 2024, el Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) ofereix el taller experimental La DefeNsA de les plantes, adreçat a grups de 1r i 2n de batxillerat.

El taller pretén contribuir a sensibilitzar sobre la rellevància de la recerca en biologia vegetal, i en particular en les malalties de les plantes, al mateix temps que promou l’alfabetització científica de l’alumnat i fomenta vocacions científiques.

Durant el taller, el grup de recerca Malalties bacterianes de les plantes i mort cel·lular plantejarà un repte científic a l'alumnat, que per tal de resoldre'l caldrà que treballi en equips com autèntics científics i auntèntiques científiques, fent hipòtesis, recollint dades i argumentant les conclusions.

El taller es complementa amb una visita a les instal·lacions del CRAG.

Vols veure com és el taller o saber-ne més?

Informació sobre els tallers

Cursos: 1r i 2n de batxillerat.

Lloc de realització: Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG). Campus de la UAB. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

Horari: el taller té una durada d'un matí (4 hores), de 9h a 13h. L’horari es pot adaptar segons s’acordi amb l’institut.

Dates de realització del taller: 22, 23, 26, 27 i 28 de febrer de 2024.

Nombre màxim de participants/dia: 20 alumnes i 3 acompanyants. És preferible que el grup sigui de 15 alumnes.

IMPORTANT: els instituts es comprometen a què l'alumnat respongui el qüestionari d'avaluació del taller (un per alumne/a) com a màxim dues setmanes després de la realització del taller.

Inscripcions

Per poder treure el màxim profit del taller i per la comoditat de l'alumnat, és preferible que el grup sigui de 15 alumnes (20 màxim). És recomanable que l'alumnat sigui de batxillerat científic, assignatura de biologia.

IMPORTANT: som conscients que la realització del taller a les instal·lacions del CRAG és un factor limitant per a l’alumnat tant d’entorns socioeconòmics desafavorits, com d’indrets allunyats o mal comunicats amb els centres de recerca. És per això que, amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovaciónoferim dues beques de transport a instituts que així ho requereixin per qüestions d’entorn socioeconòmic i/o situació geogràfica. Les dates reservades a aquests instituts són els dies 26 i 27 de febrer de 2023. Així doncs, els instituts que necessitin optar a les beques de transport poden seleccionar aquestes dues dates, justificant degudament la necessitat de la subvenció mitjançant un correu electrònic a communication@cragenomica.es a l'atenció d'Adrià Redondo. Fora de les dues dates indicades, el transport és a càrrec dels centres educatius.

Sobre el projecte

El taller es va dissenyar l'any 2020 –Any Internacional de la Sanitat Vegetal– conjuntament entre personal de comunicació i de recerca del CRAG (Zoila Babot, Ana Beatriz Moreno, Núria Sánchez Coll i Marc Valls) i del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona –CRECIM-UAB– (Digna Couso, Maria Navarro Palà i Èlia Tena), amb la col·laboració de Felip Lorenzo, professor d’educació secundària i ambaixador de STEAMcat.

Amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación i del Programa Centro de Excelencia Severo Ochoa - Agencia Estatal de Investigación.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.