Qui investiga les plantes?

fecha a convenir desde 22/01/2024 hasta el 31/05/2024

Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG)

1r de ESO
2n d'ESO
3r d'ESO
4t d'ESO

Charla

La vida secreta de l’investigador de plantes és un projecte fotogràfic liderat des del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG) que divulga la recerca en biologia vegetal, alhora que busca trencar els estereotips associats a aquesta feina. La paraula “secreta” no vol dir que tinguem res a amagar, sinó que fa referència a la desconeixença sobre què fem i qui som a la vida real els científics i les científiques de plantes.

El projecte engloba una exposició fotogràfica sobre el dia a dia del personal investigador jove dins i fora del laboratori, un conjunt d’entrevistes que aborden els mites i les veritats que envolten els biòlegs i les biòlogues de plantes, i una pàgina web dedicada al món de la recerca en el camp de la biotecnologia de plantes.

Descobreix-ne més a la web del projecte i a les xarxes socials Twitter i Instagram!

Qui investiga les plantes? Vols acollir l’exposició fotogràfica i una xerrada divulgativa de personal investigador al teu institut?

Durant el curs escolar 2023-2024, podràs acollir de manera gratuïta al teu centre educatiu l’exposició fotogràfica sota el nom Qui investiga les plantes?, ampliada amb retrats de noves investigadores. Una gran oportunitat per apropar l’alumnat de secundària a la ciència de plantes tot trencant estereotips.

Mentre hi hagi l’exposició a l’institut, s’oferirà una xerrada divulgativa a l'alumnat d’ESO per part de personal investigador del CRAG, que compartirà la seva recerca i les seves motivacions per fer ciència. Volem destacar la necessitat de la investigació agrigenòmica per a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (Fam zero, Salut i Benestar...), així com la importància de la multidisciplinarietat en la recerca: biologia, matemàtiques, enginyeries, informàtica... tots els perfils aporten el seu gra de sorra!

Pots sol·licitar l’exposició durant el 1r o 2n trimestre. La data i l’horari de la xerrada seran a convenir amb l’institut i aquesta serà preferiblement en format presencial (amb la possibilitat de fer-la al CRAG si el centre així ho prefereix i segons disponibilitat). Els instituts es comprometen a enviar-nos fotografies de l’exposició un cop muntada al centre.

Sobre el projecte

Aquest projecte va ser dissenyat i liderat el 2017 per la investigadora post-doctoral al CRAG Michela Osnato, en col·laboració amb una fotògrafa (Carla Sedini), un il·lustrador i un estudi creatiu, amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología - Ministerio de Ciencia e Innovación, i del programa Centros de Excelencia Severo Ochoa - Agencia Estatal de Investigación.