Els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Una mirada des de l’enginyeria Mecànica.

fecha 06/02/2024       hora de 10:00 a 12:00

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

4t d'ESO

Taller Práctico

En aquest taller es tracta d’explicar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i com des de conceptes propis de l’Enginyeria Mecànica es pot contribuir a assolir-los.

Es remarca la importància de l’energia com un tema transversal en molts àmbits de la Física, però també en aspectes socials. Així, es revisen de forma amena aspectes com el principi de la conservació de l’energia, el teorema de l’energia, el treball, l’energia cinètica, l’energia potencial i la fricció.

Mitjançant la manipulació d’una maqueta, que emula una muntanya russa, s’explica el teorema de l’energia. Mitjançant la manipulació de dues alternatives d'aixafar llaunes s’avalua la sostenibilitat de màquines i mecanismes equivalents.

Professors responsables: Pau Català i Lluïsa Jordi del Departament d'Enginyeria Mecànica.

Més informació: activitatsdifusio.etseib@upc.edu