Cerrar

Setmana del Cervell 2024: Interfícies Cervell-Ordinador: La Fusió entre la Ment i la Tecnologia

fecha 12/03/2024       hora de 11:00 a 13:00

Agotada

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Plazas: 35 alumnos máximos
Nivel:
1r de ESO
2n d'ESO
3r d'ESO
4t d'ESO

Es durà a terme una xerrada divulgativa introductòria, on es proporcionarà una breu explicació sobre el funcionament del cervell humà, la comunicació neuronal i com es manifesta a través l'activitat elèctrica cerebral, que podem mesurar al cuir cabellut mitjançant l'electroencefalografia.

A partir d'aquí, explorarem l'objectiu central de la xerrada: les interfícies cervell-ordinador. Abordarem temes com què són, la seva utilitat, la seva història i les diverses aplicacions que ofereixen.

Per concloure la sessió, es realitzarà una demostració pràctica en la qual un estudiant voluntari experimentarà l'escriptura d'una paraula mitjançant el pensament.

Activitat dissenyada i desenvolupada pels membres del grup de recerca BIOART (BIOsignal Analysis for Rehabilitation and Therapy Research Group) i professors de l'ETSEIB (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona), de la UPC: Joan F. Alonso, Alejandro Bachiller, Mónica Rojas i Sergio Romero.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.