recerca, tecnologia, innovació

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Més de 10.000 places d’activitats científiques gratuïtes per a l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius. Propostes que abasten tant les ciències experimentals i la tecnologia com les ciències socials i les humanitats, l'arquitectura, la innovació empresarial, el periodisme, l'educació infantil o les ciències de l'esport, entre d’altres.

Des de l'octubre de 2016 fins a l'abril de 2017 EscoLab ofereix prop de 200 propostes diferents, de la mà d'investigadors de 64 grups d’investigació d’universitats, centres de recerca, hospitals i empreses, disposats a satisfer la curiositat de l’alumnat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

La inscripció prèvia és imprescindible i es pot fer a per a partir del 7 de setembre de 2016. Per a poder reservar, cal ser un usuari registrat.

Totes les activitats són gratuïtes i les places limitades.

NOU! Aquest any, amb l’objectiu de fomentar l’esperit de recerca i innovació en l’alumnat, proposem al professorat un curs de formació reconegut pel Consorci d’Educació de Barcelona, en el qual es donaran eines per al disseny de preguntes investigables i per preparar l’alumnat per a la participació ciutadana en la recerca, dins el marc del paradigma de la RRI (Responsible Research Innovation). Més informació a Participa.

Properes activitats

vicedeganat.promocio.fme@ · 17/11/2016 13:17 · Releacionada amb l'activitat "L’estadística és alguna cosa més que “les estadístiques”?"

Bon dia,

Hem rebut la vostra propsta de canvi de data pel taller d'estadística del dia 16 de març, per coincidir amb les Proves Cangur. Proposem fer el taller el dijous 23 de març a les mateixes hores.

Ja ens direu si us van bé les dates.

Salutacions cordials,

Mireia Ribera

Suport a direcció de l'FME

promocio@ · 16/11/2016 12:55 · Releacionada amb l'activitat "Què són els nanosatèl·lits?"

Bon dia,

Ens podeu indicar de quin centre sou i el número d'assistents?

Un cop tinguem aquesta informació li farem arribar la proposta al professor.

Salutacions,

Mònica Alarcón

Promoció d'Estudis de l'ETSETB

Àrea de Relacions Externes

93 405 41 75

mmenoyo@ · 14/11/2016 07:47 · Releacionada amb l'activitat "L’estadística és alguna cosa més que “les estadístiques”?"

Una activitat perfecta pels nostres alumnes, la llàstima és que coincideix en el dia en que es realitzen les proves CANGUR de matemàtiques. És possible canviar de dia aquesta activitat? Moltes gràcies

montsemarginet13@ · 12/11/2016 21:36 · Releacionada amb l'activitat "Què són els nanosatèl·lits?"

Bona tarda, m'interessaria visitar el seu laboratori dedicat als nanosatèl·lits. Es tractaria d'una visita amb un grup d'estudiants de batxillerat. És possible? Gràcies

mendiolam@ · 24/10/2016 12:10

Hola. Tenim assignada l'activitat del càncer pel dia 15/2 per un grup de 4t d'ESO i coincideix amb les proves de competències bàsiques. Podriem canviar el dia amb una altra escola que també la tingués assignada i no haguessin de fer les proves esmentades (per exemple batxillerat, 3r d'ESO)?

+ Veure més comentaris

destaquem

IV concurs Tinc una idea! Pensa el futur que vols!

Si després d’anar a una activitat d’EscoLab t’ha sorgit alguna idea que t’agradaria que s’investigués, participa al concurs Tinc una idea! i guanya un Ipad mini!

IV concurs Tinc una idea! Pensa el futur que vols!