recerca, tecnologia, innovació

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Més de 10.000 places d’activitats científiques gratuïtes per a l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius. Propostes que abasten tant les ciències experimentals i la tecnologia com les ciències socials i les humanitats, l'arquitectura, la innovació empresarial, el periodisme, l'educació infantil o les ciències de l'esport, entre d’altres.

Des de l'octubre de 2016 fins a l'abril de 2017 EscoLab ofereix prop de 200 propostes diferents, de la mà d'investigadors de 64 grups d’investigació d’universitats, centres de recerca, hospitals i empreses, disposats a satisfer la curiositat de l’alumnat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

La inscripció prèvia és imprescindible i es pot fer a per a partir del 7 de setembre de 2016. Per a poder reservar, cal ser un usuari registrat.

Totes les activitats són gratuïtes i les places limitades.

NOU! Aquest any, amb l’objectiu de fomentar l’esperit de recerca i innovació en l’alumnat, proposem al professorat un curs de formació reconegut pel Consorci d’Educació de Barcelona, en el qual es donaran eines per al disseny de preguntes investigables i per preparar l’alumnat per a la participació ciutadana en la recerca, dins el marc del paradigma de la RRI (Responsible Research Innovation). Més informació a Participa.

Properes activitats

ipesquer@ · 21/04/2017 16:17 · Releacionada amb l'activitat "Vols veure l’aigua que beus?"

He recibido un mail indicándome que había plazas disponibles para esta actividad pero cuando entro a escolab me indica que están agotadas ¿Sería posible realizar esta actividad? Gracias Atentamenta Inmaculada Pesquera

xfarre3@ · 01/03/2017 13:06 · Releacionada amb l'activitat "La Vida a través del Microscopi"

Bones, m'heu enviat un mail comentant que ha quedat lliure l'activitat però no veig com sol·licitar-la de nou, o fer de nou la reserva.

apariciogomez1@ · 31/01/2017 10:57 · Releacionada amb l'activitat "Un robot a casa meva!"

Hola, sòc professor de cicles formatius i estic interessat en ´activitat de robotica per a algun dia de 15:00 a17:00. Si podria ser el día 6 de febrer millor. Gràcies

bduran@ · 30/01/2017 10:33 · Releacionada amb l'activitat "Coneix joves experiències emprenedores"

Finalment no podrem assistir en aquesta activitat, el dia 8 de febrer, perquè els alumnes de 4rt tenen una altra cosa aquest dia. Moltes gràcies.

comunicacio@ · 13/01/2017 11:12 · Releacionada amb l'activitat "Recerca i càncer: saps què fa un investigador per lluitar contra els tumors?"

Benvolgut/uda,

Em sap greu, però les activitats les tenim programades d'octubre a abril i ja estan totes les places plenes.

De cara al curs vinent, pots intentar inscriure't a alguna de les activitats que oferirem.

Salutacions

+ Veure més comentaris

destaquem

AMPLIEM TERMINI per a participar al Concurs Tinc una idea! fins el 17 de maig

El concurs convida als joves a proposar idees sobre recerca. Quina idea t’agradaria proposar que s'investigués? Tens alguna idea de recerca que podria solucionar algun problema encara no resolt? Pensa el futur que vols!

AMPLIEM TERMINI per a participar al Concurs Tinc una idea! fins el 17 de maig