recerca, tecnologia, innovació

EscoLab obre la porta dels laboratoris i centres de recerca més capdavanters del país i ofereix l’oportunitat de dialogar amb els investigadors que treballen en l’avenç de la societat.

Més de 10.000 places d’activitats científiques gratuïtes per a l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius. Propostes que abasten tant les ciències experimentals i la tecnologia com les ciències socials i les humanitats, l'arquitectura, la innovació empresarial, el periodisme, l'educació infantil o les ciències de l'esport, entre d’altres.

Des de l'octubre de 2016 fins a l'abril de 2017 EscoLab ofereix prop de 200 propostes diferents, de la mà d'investigadors de 64 grups d’investigació d’universitats, centres de recerca, hospitals i empreses, disposats a satisfer la curiositat de l’alumnat.

Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca. Podreu experimentar els nous descobriments i enriquir els continguts de l’aula connectant el currículum amb l’actualitat científica.

La inscripció prèvia és imprescindible i es pot fer a per a partir del 7 de setembre de 2016. Per a poder reservar, cal ser un usuari registrat.

Totes les activitats són gratuïtes i les places limitades.

NOU! Aquest any, amb l’objectiu de fomentar l’esperit de recerca i innovació en l’alumnat, proposem al professorat un curs de formació reconegut pel Consorci d’Educació de Barcelona, en el qual es donaran eines per al disseny de preguntes investigables i per preparar l’alumnat per a la participació ciutadana en la recerca, dins el marc del paradigma de la RRI (Responsible Research Innovation). Més informació a Participa.

Properes activitats

destaquem

IV concurs Tinc una idea! Pensa el futur que vols!

Si després d’anar a una activitat d’EscoLab t’ha sorgit alguna idea que t’agradaria que s’investigués, participa al concurs Tinc una idea! i guanya un Ipad mini!

IV concurs Tinc una idea! Pensa el futur que vols!