Escolab

reserves

Cada curs, la primera assignació de places per a les activitats es duu a terme per sorteig, al setembre.

Una vegada s’ha celebrat el sorteig, les activitats que no han estat adjudicades es poden consultar i reservar directament a través de l’apartat Activitats del web (sense sorteig), de la mateixa manera que les activitats noves que es vagin incorporant a la plataforma durant el curs escolar.

Calendari curs 2023-24:

• Del 8/09/23 al 15/09/23 (ambdues dates incloses): Consulta d’activitats i inscripció al sorteig
  • 16/09/23: Sorteig d’activitats
  • Del 18/09/23 fins a juny de 2023: Reactivació de les reserves lliures (sense sorteig)

Per poder participar en les activitats, tenir en compte les consideracions següents:

• És imprescindible haver-se registrat prèviament al web d'Escolab, clicant al botó “IDENTIFICA’T” en el menú superior (per a consultes sobre el registre, adreçar-se a escolab@bcn.cat).
  • Totes les reserves s'han de gestionar a través de l’apartat Activitats del web d’Escolab.
  • Limitacions de reserva d’activitats:
    • En el marc del sorteig:
      • Cada “usuari-docent” pot sol·licitar fins a un màxim de dotze activitats en el sorteig, podent arribar a adjudicar-se les dotze.
      • No hi ha un màxim de sol·licituds per centre educatiu.
    • Fora del marc del sorteig:
      • Cada “usuari-docent” pot reservar fins a un màxim de quatre activitats.
      • Un mateix centre educatiu pot tenir, com a màxim, sis reserves d’activitats diferents.

Procediment d'inscripció al sorteig:

• Entreu a l'activitat desitjada i cliqueu al botó per apuntar-vos al sorteig.
  • Rebreu un correu electrònic automàtic que us confirmarà que la vostra inscripció al sorteig s'ha completat de manera correcta (si no us arriba, comproveu la bústia de correu brossa).
  • Podeu consultar al web les activitats a les quals us heu inscrit per al sorteig i el seu estat, clicant ”Opcions” dins del vostre perfil.
  • Durant el dia del sorteig no es podrà fer cap inscripció ni cap reserva.
  • Tant si heu tingut sort i heu obtingut plaça per a una activitat, com si no, se us informarà per correu electrònic.
  • Si obteniu plaça, es crearà de manera automàtica la reserva de l’activitat corresponent, que el centre de recerca us confirmarà per mitjà d’un correu electrònic.
  • El dilluns següent del sorteig es reprendrà el flux normal de reserves.

Després del sorteig, per a la reserva de les activitats lliures recordeu que:

• A la llista d'activitats, si la icona circular situada sobre el títol de les activitats + és de color vermell, vol dir que l'activitat ja s'ha reservat i que, per tant, no té places disponibles.
  • Si l'activitat ja s'ha reservat, us podeu apuntar a la llista d'espera de l’activitat per tal de rebre un avís si més endavant hi haguessin places disponibles. Ho podeu fer al mateix lloc on clicaríeu per reservar-la.
  • Com a mínim 15 dies abans de l'activitat, cal que contacteu amb el centre de recerca per confirmar-los el nombre d'alumnes que hi assistiran i per aclarir qualsevol dubte que tingueu sobre l'activitat.
  • Segons l'activitat seleccionada, hi ha dues opcions:

Reserva amb data definida: just després de fer la sol·licitud de reserva, rebreu un correu electrònic automàtic que us confirmarà que la vostra sol·licitud s'ha completat de manera correcta (si no us arriba el missatge, comproveu la bústia de correu brossa). A partir d'aquest moment, l'activitat no admetrà cap altra reserva. La confirmació definitiva per part del centre de recerca la rebreu en els dies següents mitjançant un segon correu electrònic. Si al cap d'una setmana no heu rebut aquesta confirmació, poseu-vos en contacte amb els organitzadors de l'activitat (trobareu les seves dades de contacte al primer correu electrònic).

Reserva amb data "a convenir": el procés és el mateix que el que s'ha descrit en el punt anterior, però, a més, trobareu un apartat on podreu indicar si teniu un període o unes dates concretes preferents per dur a terme l'activitat.

Atenció! Tingueu cura a l'hora de fer les reserves. Les anul·lacions de darrera hora impossibiliten que altres centres educatius puguin fer reserves i això perjudica tant a aquests com als centres de recerca, que hauran esmerçat temps i recursos a preparar les activitats en va.

anul·lacions

Si calgués anul·lar una reserva, es prega que es comuniqui al centre organitzador com a mínim 15 dies abans de l'activitat, per donar l’opció de reservar l’activitat als centres educatius que estiguin en llista d'espera.

Si us veieu en l’obligació d’anul·lar una activitat passat aquest límit, heu de justificar el motiu pel qual l'heu d'anul·lar i s'analitzarà la incidència. Si no es considera justificable, es valorarà el fet de no permetre que el centre educatiu pugui participar en l'edició següent d'Escolab.

destaquem

Consulta les propostes d'Escolab fins al juny!

Benvolguts/des Escolabers,

El final del curs Escolab s'apropa, però encara teniu l'oportunitat de...

Consulta les propostes d'Escolab fins al juny!