Entendre el consum de cànnabis fent servir la bioinformàtica

fecha a convenir desde 26/09/2022 hasta el 23/06/2023

Agotada

ESCI-UPF

Plazas: 34 alumnos máximos
Nivel:
1r de Batxillerat

Taller Práctico

En aquest taller aprendrem que és la bioinformàtica i la farem servir per entendre els efectes del cànnabis en el nostre cervell.

La primera part del taller consistirà en una explicació de què és la bioinformàtica i com actua el cànnabis a nivell neuronal. Seguidament, visualitzarem l'estructura del receptor de cannabinoides amb un programa de visualització de proteïnes. Això ens permetrà repassar conceptes bàsics sobre les proteïnes i entendre com algunes molècules poden interactuar amb algunes proteïnes.

La part final del taller consistirà a entendre i fer una anàlisi senzilla de dades de seqüenciació d'ARN. Treballarem amb dades de rates a les quals els han subministrat cànnabis, i rates control a les que no se'ls ha subministrat res. Aquí intentarem entendre el disseny d'aquest experiment i les dades que fem servir. Acabarem extraient conclusions sobre com actua el cànnabis al nostre cervell.

Activitat dirigida a 1r i 2n de Batxillerat

Idioma: català / castellà

Duració: 2 hores

Horari de matí i tarda a convenir amb el centre educatiu

Número de places per grup: 34 alumnes

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.