participa

Professorat

Com connectar recerca i aula? Com integrar una sortida científica en el curs escolar? Com donar continuïtat al centre d'interès iniciat a l'aula? Com incentivar la participació de l'alumnat i fer més interactiva l'activitat d'EscoLab?

Aquest any es donarà continuïtat al curs de formació reconegut pel Departament d'Ensenyament iniciat en l'edició passada: “EscoLab: Connectem recerca i aula”.

Es tracta d'un curs semipresencial de 20h de formació, on es durà a terme un treball cooperatiu amb els investigadors per dissenyar recursos educatius, acompanyats de personal formador expert en didàctica de les ciències.

Objectius del curs:

• Fomentar el treball col·laboratiu entre professorat i investigadors.
  • Millorar l'aprofitament pedagògic de les activitats d'EscoLab i incentivar la participació de l'alumnat.
  • Generar recursos pre i post activitat que s'incorporin a la web d'EscoLab i restin a disposició dels usuaris.
  • Repensar el disseny de les activitats d'EscoLab incorporant les aportacions del professorat.
  • Afavorir la Recerca i la Innovació Responsable (RRI) creant canals de comunicació entre els centres de recerca i els centres educatius.

Es convidarà al professorat a participar un cop confirmades les inscripcions a les activitats. S'informarà oportunament.

Ajuda'ns a millorar el programa avaluant l'activitat en la qual has participat. T'agrairem molt que destinis cinc minuts a respondre l'enquesta següent. Has d'estar registrat per accedir-hi. Un cop acabada l'enquesta, no es guardarà cap informació personal.

AVALUA

Personal Investigador

T'agradaria organitzar una activitat d'EscoLab?

Tens ganes de donar a conèixer com es treballa al vostre centre de recerca i què investigueu? Envia'ns una proposta i ens posarem en contacte amb tu.

PROPOSA

dvirgili@ · 24/10/2018 15:15 · Releacionada amb l'activitat "Si les societats estan vives, es mouen"

Bon dia, Hem reservat l'activitat (Escola Sant Gregori), però vaig introduir una proposta de data que no estava dins del rang proposat. M'agradaria corregir-la i passar-la al 14 de gener, si és possible. No he pogut contactar amb el Centre d'Estudis de Moviments Socials via la UPF. Gràcies,

gemma.llaverias@ · 19/10/2018 14:40 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Moltes gràcies!

mcartan4@ · 18/10/2018 19:55 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Aquestes visites són molt necessàries i motivadores pels alumnes de batxillerat de ciències, els desperta l'interès per la recerca, ho veuen en directe i els fa perdre la por al desconegut. Per a molts, pot ser el detonant per a decidir-se a fer una carrera d'aquestes característiques i per a d'altres, que potser ho dubtaven, els pot ajudar a veure que el seu camí és un altre. Per als professors és una eina incentivadora a l'hora d'impartir la matèria. Moltes gràcies pel vostre esforç!

fmarti82@ · 01/10/2018 20:16 · Releacionada amb l'activitat "La Vida a través del Microscopi"

és una activitat que s'adapta al contingut del curs que fan els alumnes a l'aula

bduran@ · 01/10/2018 19:20 · Releacionada amb l'activitat "Fes de restaurador per un dia al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. "

Bona tarda, volia anul.lar l'activitat de fer de redtaurador, perquè els alumnes de 4rt Eso aquell dia ja tenen una activitat i és imposdible cofer-ho. Moltes gràcies i disculpeu les molesties.

+ Veure més comentaris