participa

Curs Escolab: Connectem recerca i aula

Curs de formació conjunt per a docents i personal dels centres de recerca que ofereixen activitats a EscoLab, per tal d'acostar més les propostes de visites a la realitat del sistema educatiu.

Com connectar recerca i aula? Com integrar una sortida científica en el curs escolar? Com donar continuïtat al centre d'interès iniciat a l'aula? Com incentivar la participació de l'alumnat i fer més interactiva l'activitat d'EscoLab?

Es tracta d'un curs semipresencial de 15h de formació, reconegut pel Departament d'Educació, on es durà a terme un treball cooperatiu amb els investigadors per dissenyar recursos educatius.

Objectius del curs:

• Incorporar les visites educatives fora dels centres educatius en la programació i l'avaluació competencial d'unitats didàctiques.
  • Promoure el treball col·laboratiu entre docents i personal investigador i de divulgació dels centres de recerca.
  • Establir metodologies de treball conjunt entre docents i personal dels centres de recerca.
  • Acompanyar els centres de recerca en el procés de revisió i millora de les seves propostes educatives per tal d'apropar-les a la realitat actual del sistema educatiu.

Per a qualsevol dubte, pots contactar a través del correu electrònic: escolab@bcn.cat

Concurs EscoLab «Tenim una idea!»

Concurs d'idees de recerca per a l'alumnat.

Objectius del concurs:

• Reflexionar sobre el paper de la R+D+I en la societat.
  • Promoure el pensament crític, el raonament basat en proves i l'aprenentatge col·laboratiu.
  • Incentivar els joves a adoptar una actitud creativa.
  • Involucrar-los en els processos d'R+D+I i donar-los l'oportunitat d'incidir en els reptes socials, adoptant els principis de la recerca i la innovació responsables (RRI, segons les sigles en anglès).

Ajuda'ns a millorar el programa

Avalua l'activitat en la qual has participat. T'agrairem molt que destinis cinc minuts a respondre l'enquesta següent. Has d'estar registrat per accedir-hi. Un cop acabada l'enquesta, no es guardarà cap informació personal.

AVALUA

Personal Investigador

T'agradaria organitzar una activitat d'EscoLab?

Tens ganes de donar a conèixer com es treballa al vostre centre de recerca i què investigueu? Envia'ns una proposta i ens posarem en contacte amb tu.

PROPOSA

destaquem

Celebra la Setmana Mundial del Cervell amb Escolab!

Una setmana per gaudir del fascinant món del cervell i conèixer els darrers avenços en neurociències

Celebra la Setmana Mundial del Cervell amb Escolab!