recursos

Recursos educatius per complementar les visites d’EscoLab

Pròximament hi trobareu recursos útils per a treballar abans, durant i després de fer una visita, amb la finalitat de millorar l’aprofitament pedagògic de les activitats d’EscoLab i incentivar la participació de l’alumnat.

Alguns recursos han estat generats en els cursos de formació adreçats al professorat i al personal investigador que participa en el programa.

Alumnat

Reptes que us proposen els centres de recerca d’EscoLab per participar al concurs Tenim una idea!

Si heu fet algun d’aquests tallers, els reptes us poden ajudar a tenir idees de recerca:

TallerRepte
Coneixes els riscos per a la salut humana de la contaminació ambiental?
(ISGlobal)
Com podríem reduir la contaminació atmosfèrica de la ciutat?
Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma!
(ISGlobal)
Com podríem evitar la resistència antimicrobiana?
La medicina del futur.
(Institut de Bioenginyeria de Catalunya-IBEC)
Crea el teu medicament. Tria una malaltia. Com obtindries el fàrmac. Quina seria la diana terapèutica o l’òrgan on actuaria. La via d’administració, etc.
Aplicacions d'enginyeries TIC.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Tindran cara i emocions els agents/assistents virtuals amb els quals conversarem en el futur? Com impactarà això en el nostre dia a dia?
Aplicacions d'enginyeria biomèdica.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Com milloraries l'eficiència energètica dels microestimuladors sense fils implantables?

Idees guanyadores del Concurs «Tenim una idea!»

Idees finalistes del Concurs «Tenim una idea!»

Categoria 1r i 2n d’ESO:
  • Lents de contacte que fan fotos
  • Robot netejador de dents
  • Xip per detectar malalties dins el mateix cos
  • Cadira de rodes robotitzada
  • Volant de cotxe detector de l'estat del conductor
  • Bombeig d'aigua d'un pou natural a un pou artificial amb energia solar
  • Ulleres intel•ligents per a nens amb dislèxia i corregir faltes d’ortografia

Categoria 3r, 4r d’ESO i cicle formatiu mitjà:
Categoria batxillerat i cicle formatiu superior:
Una mica més d’inspiració per a decidir què t’agradaria millorar amb la ciència:

Personal Investigador

Guia per a centres de recerca amb orientacions per al disseny, implementació i avaluació de tallers experimentals destinats a estudiants de primària i secundària:

Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. María Isabel Hernández y Digna Couso. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM). Universitat Autònoma de Barcelona. FECYT.

mserranoalbaladejo@ · 13/02/2019 13:22 · Releacionada amb l'activitat "Solar Photovoltaic Energy [anglès]"

Hola, estaríem interessats a fer la activitat. Encara hi ha places? Cóm podríem aconseguir places? Professora: MªÁngeles Serrano Centre: CEIR-ARCO Aragón. Telèfon: 646 78 93 95 Moltes gràcies.

sllahi@ · 13/02/2019 09:18

Com és possible que rebem aquesta informació divendres 8 de febrer i dimarts 12 de bon matí TOTES les activitats de la Setmana Mundial del Cervell ja estiguin exhaurides?

silvia.gelabert@ · 11/02/2019 12:36 · Releacionada amb l'activitat "Imatge del cervell en medicina. Evolució històrica"

Ens agradaria que la xerrada pogués ser a les 15h el dia 11 de MArç i aniria dirigida a CFGS d'imatge per al diagnòstic i medicina nuclear i altres alumnes de cicles sanitaris

silvia.gelabert@ · 11/02/2019 12:32 · Releacionada amb l'activitat " Com mantenir la salut cerebral"

Ens apuntem en llista d'espera però voldriem saber si seria possible fer aquesta xerrada a les 15hores pels alumnes de tarda Moltes gràcies