recursos

Recursos educatius per complementar les visites d’EscoLab

Pròximament hi trobareu recursos útils per a treballar abans, durant i després de fer una visita, amb la finalitat de millorar l’aprofitament pedagògic de les activitats d’EscoLab i incentivar la participació de l’alumnat.

Alguns recursos han estat generats en els cursos de formació adreçats al professorat i al personal investigador que participa en el programa.

Alumnat

Reptes que us proposen els centres de recerca d’EscoLab per participar al concurs Tenim una idea!

Si heu fet algun d’aquests tallers, els reptes us poden ajudar a tenir idees de recerca:

TallerRepte
Coneixes els riscos per a la salut humana de la contaminació ambiental?
(ISGlobal)
Com podríem reduir la contaminació atmosfèrica de la ciutat?
Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma!
(ISGlobal)
Com podríem evitar la resistència antimicrobiana?
La medicina del futur.
(Institut de Bioenginyeria de Catalunya-IBEC)
Crea el teu medicament. Tria una malaltia. Com obtindries el fàrmac. Quina seria la diana terapèutica o l’òrgan on actuaria. La via d’administració, etc.
Aplicacions d'enginyeries TIC.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Tindran cara i emocions els agents/assistents virtuals amb els quals conversarem en el futur? Com impactarà això en el nostre dia a dia?
Aplicacions d'enginyeria biomèdica.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Com milloraries l'eficiència energètica dels microestimuladors sense fils implantables?

Idees guanyadores del Concurs «Tenim una idea!»

Idees finalistes del Concurs «Tenim una idea!»

Categoria 1r i 2n d’ESO:
  • Lents de contacte que fan fotos
  • Robot netejador de dents
  • Xip per detectar malalties dins el mateix cos
  • Cadira de rodes robotitzada
  • Volant de cotxe detector de l'estat del conductor
  • Bombeig d'aigua d'un pou natural a un pou artificial amb energia solar
  • Ulleres intel•ligents per a nens amb dislèxia i corregir faltes d’ortografia

Categoria 3r, 4r d’ESO i cicle formatiu mitjà:
Categoria batxillerat i cicle formatiu superior:
Una mica més d’inspiració per a decidir què t’agradaria millorar amb la ciència:

Personal Investigador

Guia per a centres de recerca amb orientacions per al disseny, implementació i avaluació de tallers experimentals destinats a estudiants de primària i secundària:

Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. María Isabel Hernández y Digna Couso. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM). Universitat Autònoma de Barcelona. FECYT.

gemma.llaverias@ · 19/10/2018 14:40 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Moltes gràcies!

mcartan4@ · 18/10/2018 19:55 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Aquestes visites són molt necessàries i motivadores pels alumnes de batxillerat de ciències, els desperta l'interès per la recerca, ho veuen en directe i els fa perdre la por al desconegut. Per a molts, pot ser el detonant per a decidir-se a fer una carrera d'aquestes característiques i per a d'altres, que potser ho dubtaven, els pot ajudar a veure que el seu camí és un altre. Per als professors és una eina incentivadora a l'hora d'impartir la matèria. Moltes gràcies pel vostre esforç!

fmarti82@ · 01/10/2018 20:16 · Releacionada amb l'activitat "La Vida a través del Microscopi"

és una activitat que s'adapta al contingut del curs que fan els alumnes a l'aula

bduran@ · 01/10/2018 19:20 · Releacionada amb l'activitat "Fes de restaurador per un dia al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. "

Bona tarda, volia anul.lar l'activitat de fer de redtaurador, perquè els alumnes de 4rt Eso aquell dia ja tenen una activitat i és imposdible cofer-ho. Moltes gràcies i disculpeu les molesties.

scientificculture@ · 01/10/2018 15:26 · Releacionada amb l'activitat "Cervell de plastilina"

Bona tarda, us vam enviar un correu electrònic fa un parell de setmanes per confirmar el nombre d'alumnes assistents.  Per motius logístics (els laboratoris són petits) no podem acceptar més de 20 alumnes al taller. Si us va bé reservar una visita per a 20 alumnes el 15/11/18 tal com hem ofertat no hi ha cap problema, però malauradament no podem assumir una visita de 100 alumnes. Gràcies per la vostra comprensió,

+ Veure més comentaris

destaquem

Èxit de convocatòria en la 12ª edició d'EscoLab!

Recollim l'èxit de la convocatòria, agraïm al professorat l'acollida i als centres de recerca l'esforç.

Èxit de convocatòria en la 12ª edició d'EscoLab!