recursos

Recursos educatius per complementar les visites d’EscoLab

Pròximament hi trobareu recursos útils per a treballar abans, durant i després de fer una visita, amb la finalitat de millorar l’aprofitament pedagògic de les activitats d’EscoLab i incentivar la participació de l’alumnat.

Alguns recursos han estat generats en els cursos de formació adreçats al professorat i al personal investigador que participa en el programa.

Alumnat

Reptes que us proposen els centres de recerca d’EscoLab per participar al concurs Tenim una idea!

Si heu fet algun d’aquests tallers, els reptes us poden ajudar a tenir idees de recerca:

TallerRepte
Coneixes els riscos per a la salut humana de la contaminació ambiental?
(ISGlobal)
Com podríem reduir la contaminació atmosfèrica de la ciutat?
Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma!
(ISGlobal)
Com podríem evitar la resistència antimicrobiana?
La medicina del futur.
(Institut de Bioenginyeria de Catalunya-IBEC)
Crea el teu medicament. Tria una malaltia. Com obtindries el fàrmac. Quina seria la diana terapèutica o l’òrgan on actuaria. La via d’administració, etc.
Aplicacions d'enginyeries TIC.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Tindran cara i emocions els agents/assistents virtuals amb els quals conversarem en el futur? Com impactarà això en el nostre dia a dia?
Aplicacions d'enginyeria biomèdica.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Com milloraries l'eficiència energètica dels microestimuladors sense fils implantables?

Idees guanyadores del Concurs «Tenim una idea!»

Idees finalistes del Concurs «Tenim una idea!»

Categoria 1r i 2n d’ESO:
  • Lents de contacte que fan fotos
  • Robot netejador de dents
  • Xip per detectar malalties dins el mateix cos
  • Cadira de rodes robotitzada
  • Volant de cotxe detector de l'estat del conductor
  • Bombeig d'aigua d'un pou natural a un pou artificial amb energia solar
  • Ulleres intel•ligents per a nens amb dislèxia i corregir faltes d’ortografia

Categoria 3r, 4r d’ESO i cicle formatiu mitjà:
Categoria batxillerat i cicle formatiu superior:
Una mica més d’inspiració per a decidir què t’agradaria millorar amb la ciència:

Personal Investigador

Guia per a centres de recerca amb orientacions per al disseny, implementació i avaluació de tallers experimentals destinats a estudiants de primària i secundària:

Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. María Isabel Hernández y Digna Couso. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM). Universitat Autònoma de Barcelona. FECYT.

njimenez@ · 20/11/2018 12:21 · Releacionada amb l'activitat "Aplicació de tecnologies de la informació Geospacial"

Sóc la Natàlia Jiménez, professora de Ciències de la Terra del Col·legi Sant Miquel (Barcelona). Ha sorgit un problema de cara a la visita que tenia concertada pel dijous 25 d'Abril: resulta que no m'havia adonat que aquell mateix dia els alumnes tenen una altra sortida d'una altra assignatura, així que no podríem venir. Seria possible canviar el dia de la visita al dijous 2 de Maig? En cas que no pogués ser, com aniria llavors el dijous 11 d'Abril o el dimecres 24 d'Abril? Espero la teva resposta. Moltes gràcies i perdona per les molèsties.

pramirez@ · 19/11/2018 17:45 · Releacionada amb l'activitat "ScratchRoom"

Sóc un professor de 2on d'aplicacions multiplataforma, m'agradara saber si es podria realitzar aquesta activitat sobre el febrer del 2019 ja que és la nostra setmana d'activitats d'orientació laboral

dvirgili@ · 24/10/2018 15:15 · Releacionada amb l'activitat "Si les societats estan vives, es mouen"

Bon dia, Hem reservat l'activitat (Escola Sant Gregori), però vaig introduir una proposta de data que no estava dins del rang proposat. M'agradaria corregir-la i passar-la al 14 de gener, si és possible. No he pogut contactar amb el Centre d'Estudis de Moviments Socials via la UPF. Gràcies,

gemma.llaverias@ · 19/10/2018 14:40 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Moltes gràcies!

mcartan4@ · 18/10/2018 19:55 · Releacionada amb l'activitat "Ciència al carrer: descobreix la recerca biomèdica a l'IDIBAPS"

Aquestes visites són molt necessàries i motivadores pels alumnes de batxillerat de ciències, els desperta l'interès per la recerca, ho veuen en directe i els fa perdre la por al desconegut. Per a molts, pot ser el detonant per a decidir-se a fer una carrera d'aquestes característiques i per a d'altres, que potser ho dubtaven, els pot ajudar a veure que el seu camí és un altre. Per als professors és una eina incentivadora a l'hora d'impartir la matèria. Moltes gràcies pel vostre esforç!

+ Veure més comentaris

destaquem

Visita combinada a Tarragona RESERVADA!!

Ja no hi ha paces lliures per la Combinada a Tarragona

Visita combinada a Tarragona RESERVADA!!