Escolab

recursos

Aquí trobareu recursos educatius per complementar les visites d'EscoLab


TOT


Dossier_SORTIM_DEL_BIG_BANG.pdf de 1056.4Kb

SORTIM DEL BIG BANG I RECONSTRUÏM L’UNIVERS! Visita a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE). Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 4rt ESO.


Dossier_STOP_METASTASI.pdf de 329.67Kb

STOP METÀSTASI! Visita a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) i Taller de Mecanobiologia. Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 1r-2n batxillerat.


Dossier_CHALLENGE_NANO.pdf de 340.03Kb

CHALLENGE NANO. Visita a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics de la UB. Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 3r ESO.


Dossier_LA_VIDA_A_TRAVÉS_DEL_MICROSCOPI.pdf de 2835.39Kb

LA VIDA A TRAVÉS DEL MICROSCOPI. Visita a les unitats de Microscòpia Òptica Avançada i Microscòpia Electrònica del Campus de Medicina - Clínic dels CCiT-UB. Guia didàctica per al professorat. Nivell batxillerat.


Dossier_RESISTENCIA_BACTERIANA.pdf de 1381.59Kb

RESISTÈNCIA BACTERIANA: L’AMENAÇA FANTASMA. Visita a l’Institut de Salut Global Barcelona (ISGlobal). Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per treballar a l'aula. Nivells 4tESO i 1r Batxillerat.


Dossier_COM_EVOLUCIONEN_LES_PLANTES.pdf de 1090.33Kb

COM EVOLUCIONEN LES PLANTES?, Visita a l’Institut Botànic de Barcelona (IBB, CSIC-ICUB). Guia didàctica per al professorat amb recursos útils per a treballar a l'aula, abans, durant i després de fer la visita. Nivell 2n batxillerat.


Idees guanyadores i finalistes del Concurs «Tenim una idea!»


Idees guanyadores del Concurs «Tenim una idea!»


Idees finalistes del Concurs «Tenim una idea!»

Categoria 1r i 2n d’ESO:
  • Lents de contacte que fan fotos
  • Robot netejador de dents
  • Xip per detectar malalties dins el mateix cos
  • Cadira de rodes robotitzada
  • Volant de cotxe detector de l'estat del conductor
  • Bombeig d'aigua d'un pou natural a un pou artificial amb energia solar
  • Ulleres intel•ligents per a nens amb dislèxia i corregir faltes d’ortografia

Categoria 3r, 4r d’ESO i cicle formatiu mitjà:
Categoria batxillerat i cicle formatiu superior:
Una mica més d’inspiració per a decidir què t’agradaria millorar amb la ciència:

Reptes que us proposen els centres de recerca d’EscoLab per participar al concurs Tenim una idea!


Si heu fet algun d’aquests tallers, els reptes us poden ajudar a tenir idees de recerca:


TallerRepte
Coneixes els riscos per a la salut humana de la contaminació ambiental?
(ISGlobal)
Com podríem reduir la contaminació atmosfèrica de la ciutat?
Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma!
(ISGlobal)
Com podríem evitar la resistència antimicrobiana?
La medicina del futur.
(Institut de Bioenginyeria de Catalunya-IBEC)
Crea el teu medicament. Tria una malaltia. Com obtindries el fàrmac. Quina seria la diana terapèutica o l’òrgan on actuaria. La via d’administració, etc.
Aplicacions d'enginyeries TIC.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Tindran cara i emocions els agents/assistents virtuals amb els quals conversarem en el futur? Com impactarà això en el nostre dia a dia?
Aplicacions d'enginyeria biomèdica.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Com milloraries l'eficiència energètica dels microestimuladors sense fils implantables?


Guía de valoración de la actividad de divulgación científica del personal académico e investigador


Esta guía pretende ser una herramienta para los procesos de evaluación del personal investigador en los que se considere oportuno tener en cuenta, como méritos evaluables, el trabajo desarrollado en el ámbito de la divulgación científica.

Guía de valoración de la actividad de divulgación científica del personal académico e investigador

Elaborada por el Grupo de Trabajo de Divulgación y Cultura Científica de Crue–I+D+i (Red Divulga), en colaboración con la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).



Guía básica para la evaluación de proyectos de cultura científica de FECYT


Esta guía básica para la evaluación de proyectos de cultura científica, editada por FECYT, busca facilitar a los responsables de proyectos financiados por la Fundación su evaluación y mejora. Se trata de un compendio de manuales de consulta con recursos para definir la estrategia de evaluación, diseñar los planes de evaluación y proponer instrumentos para este objetivo.

Guía básica para la evaluación de proyectos de cultura científica de FECYT

La guía ha sido coordinada por FECYT y desarrollada por el Centre de Recerca per a l’Educació Científica y Matemàtica (CRECIM) de la UAB.



Bola_Escolab_BN.jpg de 21.27Kb

Bola logo EscoLab en B/N


Bola_Escolab_color.jpg de 42.26Kb

Bola logo EscoLab en color


Guía para centros de investigación con orientaciones para al diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria:


Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. María Isabel Hernández y Digna Couso. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM). Universitat Autònoma de Barcelona. FECYT.



Últims comentaris

mballesterr@ · 21/11/2019 14:40 · Releacionada amb l'activitat "De quina espècie és?"

Bon dia,

Fins ara estàvem pendents d'una escola que tenia reservada l'única data disponible que ens quedava per fer De quina espècie és, però ara ja la tornem a tenir lliure. Si la reserves a través de l'Escolab, et faig la reserva. Tingues en compte que el dia que ens queda és el 16 d'abril a les 10:00 per 15 alumnes de secundària. Com ho veus? 

 

Salut! 

ligit@ · 20/11/2019 09:20 · Releacionada amb l'activitat "Aplicació de tecnologies de la informació Geospacial"

Bon dia,

Tenim dates obertes, per tant només hem de buscar una data que us vagi bé. Programem les sessions fins al març, i normalment l'horari és entre les 410 h i les 14h, amb una duració de no més de 2 hores.

Indiqueu-nos algunes dates que us vagin bé i ho concretem.

Podeu escriure directament a ligit@uab.cat

Resto a l'espera de la vostra resposta.

Ben  cordialment,

Miquel Àngel Vargas

ncomalada@ · 11/11/2019 14:55 · Releacionada amb l'activitat "Aplicació de tecnologies de la informació Geospacial"

M'agradaria participar al taller amb els alumnes de Ciències de la Terra i, si sobressin places, miraríem quins alumnes de Cicles o del Batxillerat Cientifico-tecnològic hi podrien estar interessats.

ncomalada@ · 11/11/2019 14:48 · Releacionada amb l'activitat "De quina espècie és?"

Benvolguts, m'agradaria poder participar al taller amb els alumnes de Ciències de la Terra i de Biologia.

rebeca.lopez@ · 25/10/2019 15:45 · Releacionada amb l'activitat "Dins la ment d'un autèntic Hacker per fer front a la Pirateria"

Bona tarda, tenim places disponibles per aquest taller, necessito saber el nombre d'alumnes que vindrieu.

 

Gràcies,

 

Rebeca López

+ Veure més comentaris




destaquem

Anul·lacions i llistes d'espera

Per tal que funcionin les llistes d'espera cal la col·laboració del professorat.

Anul·lacions i llistes d'espera

Comparteix!